Etykiety kolorowe coraz częściej zaczynają nam towarzyszyć

etykiety-kolorowe

Ostatnio zauważyłem, że nawet nasza „Pani kanapka” – dziewczyna, która wśród pracowników naszego biura (oraz pozostałych biur w naszym budynku) dystrybuuje codziennie rano kanapki – ma swoje produkty oznakowane etykietami.

Zawsze w takich przypadkach zadaje sobie pytanie: po co? Odpowiedź jest bardzo prosta. Etykiety samoprzylepne – niezależnie od tego czy są to etykiety kolorowe czy czyste zadrukowywane w drukarkach – zawsze podnoszą prestiż gotowego produktu i uwiarygadniają go w naszych (potencjalnych klientów, którzy sięgają po dany produkt) oczach.

Drukarki do etykiet

Drukarki Zebra, kalki barwiące oraz etykiety czyste stanowią podstawowy zestaw służący znakowaniu gotowych produktów na dużą skalę. Możliwość samodzielnego doboru treści zawartych na etykietach daje bardzo dużą elastyczność w znakowaniu produktów, a drukarki Zebra, biorąc pod uwagę łatwość ich obsługi oraz wysoką ergonomię pracy, wydaja się być wprost do tego stworzone. Podczas wielu wizyt u klienta coraz częściej spotykam się ze faktem, że oprócz etykiet czystych, którym zawsze w zestawie towarzyszą kalki barwiące, wykorzystywane są etykiety kolorowe. O ile etykiety czyste drukowane za pomocą drukarki Zebra zawierają treści stricte merytoryczne, o tyle coraz częściej towarzyszące im etykiety kolorowe stają się narzędziem przykuwania naszego wzroku oraz typowego marketingowego wabienia nas (jako potencjalnych nabywców). Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie uzmysłowił sobie, że „padł ofiarą” atrakcyjnie oznakowanego produktu. Profesjonalne etykiety kolorowe stają się miarą naszego wyboru. Marketingowcy doskonale zdają sobie z tego sprawę i dlatego coraz częściej wraz z doświadczonym grafikami stanowią nierozerwalne tandemy.

Etykiety kolorowe

Konkluzja płynąca z tych rozmyślań jest dość prosta – atrakcyjnie przygotowane etykiety kolorowe są w stanie zapewnić rynkowe powodzenie każdego produktu bez względu na jego wartość. Czy w związku z tym drukarki Zebra, kalki barwiące oraz tradycyjne etykiety czyste składające się na zestaw do samodzielnego wydruku etykiet stracą na swym znaczeniu? Otóż nie. Zawsze będzie do oznakowania bardzo szerokie grono gotowych produktów znajdujących się i dystrybuowanych poza naszym konsumenckim wzrokiem.

Jak jednak na przestrzeni kolejnych lat będą układały się proporcje? Czy etykiety kolorowe kontra drukarki Zebra i etykiety czyste będą coraz częściej wychodzić na przysłowiowej „tarczy”? Trudno powiedzieć, ale jedno jest pewne. Będziemy nie tylko obserwatorami tego pojedynku, ale również zadecydujemy o jego rezultacie.